Lediga uppdrag

Hungerprojektet är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell organisation som verkar för noll hunger och fattigdom. Vi arbetar globalt och driver program i 12 länder i Afrika, Latinamerika och Asien. Med kvinnor i fokus utbildar och stärker vi människor att avskaffa sin egen hunger och fattigdom. I Sverige jobbar vi med utbildning, informationsspridning och insamling till de globala programmen.

För löpande uppdateringar om lediga tjänster – följ oss på LinkedIn.

 

Vi söker en controller/ekonomiansvarig

Vi söker en controller/ekonomiansvarig med minst 3 – 4 års erfarenhet av att arbeta med ekonomisk styrning och kontroll. Vi tror att du är redo att ta ett steg i karriären och bidra till att ta Hungerprojektet till nästa nivå. Tjänsten innefattar ansvar för Hungerprojektets budget, att bistå programenheten i budgetprocesser, internationella transaktioner, rapportering och uppföljning av våra program i Afrika och Asien, liksom att följa upp och analysera vår insamlingsekonomi. Du har även ansvar för visst administrativt arbete så som rapportering av verksamheten till kontrollinstanser samt löpande redovisning.

Vi är en arbetsplats med 8 medarbetare som strävar efter att växa de kommande åren. Vi söker därför dig som är utvecklingsorienterad, analytisk och självständig och som med hjälp av ekonomiska analyser och prognoser bidrar strategiskt till vår utveckling. Du rapporterar direkt till vd.  

Arbetet omfattar bland annat följande arbetsuppgifter:

  • Upprättande av nödvändiga processer och system för en välfungerande ekonomihantering.
  • Budgetarbete, månatlig uppföljning och analys av hela Hungerprojektet Sveriges ekonomi, samt bokslut och upprättande av årsredovisning.
  • Stöd till vd i samband med styrelsemöten.
  • Budgetering av projekt i samarbete med programansvarig eller projektledare.
  • Budgetuppföljning av internationella projekt tillsammans med programhandläggare.
  • Bevaka och planera likviditet, inklusive globala överföringar av projektbidrag från givare.
  • Ansvar för löpande redovisning samt rapportering till Frii och Svensk insamlingskontroll.
  • Visst stöd till vd i administrativa/HR-processer.

Tillsvidareanställning. Heltid 100%.

Önskvärd kompetens/erfarenheter

  • Ekonomisk utbildning på universitetsnivå.
  • God analytisk och strategisk förmåga.
  • God samarbetsförmåga och förmåga att bygga och upprätthålla relationer.
  • God förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och förmåga att se helheten.
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Sista ansökningsdag 7 september 2018. Ansökningarna behandlas löpande.

Skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev till silvia.ernhagen@hungerprojektet.se

För frågor om tjänsten går det bra att kontakta vd Silvia Ernhagen på 0701 60 88 09.

Vi genomför denna rekrytering själva och undanbeder oss därför att rekryteringsfirmor höra av sig.

 

Vi söker en företagsinsamlare

Vi söker nu en företagsinsamlare till ett vikariat 1/1 2019 – 30/8 2019, med eventuell möjlighet till förlängning. Vi tror att du är en driven person med affärssinne som vill bidra till arbetet med att ta Hungerprojektet till nästa nivå genom att öka vår insamling från företag. Du ska kunna initiera kontakter, följa upp dessa och starta helt nya samarbeten liksom att underhålla och utveckla de samarbeten vi redan har. Du har vana av att arbeta med sälj, tydligt uppsatta mål och av att nå dessa genom idéer och lösningar du själv bidrar till. Rollen är självständig och du får möjlighet att verka i en global organisation som drivs av engagerade kollegor samt möjlighet till spännande möten inom näringslivet.

Vi är en arbetsplats med 8 medarbetare som strävar efter att växa de kommande åren. Du bör därför vara utvecklingsorienterad, analytisk och självständig. Vårt kontor ligger i Hammarby sjöstad och det ingår resor, i första hand inom Sverige, i jobbet. Du rapporterar direkt till vd och samarbetar med vd i arbetet med företagskontakter och samarbetar nära de två kommunikatörerna. Visst samarbete och erfarenhetsutbyte med kollegor i våra andra insamlingsländer förekommer också.

Arbetsuppgifter

  • Kontakta företag i syfte att hitta nya samarbeten, samt gå på möten med företag för att hitta samarbetet som gynnar båda parter.
  • Utvärdera och utveckla Hungerprojektets företagssamarbeten.
  • I samarbete med kommunikatör och reklambyrå paketera och ta fram material som används vid införsäljning av organisationen.
  • Projektledning av insamlingsevent och kampanjer.
  • I viss mån företräda Hungerprojektet vid olika evenemang.

Visstidsanställning från 1/1 2019 (eller enligt överenskommelse) till 30/9 2019, med eventuell möjlighet till förlängning. Heltid 100%. Vi har kollektivavtal och lönen är en fast lön enligt överenskommelse.

Önskvärd kompetens/erfarenheter

  • Minst 3 års erfarenhet av sälj och marknadsföring.
  • Erfarenhet av arbete med ett tydligt utvecklingsorienterat affärsfokus.
  • Erfarenhet av att ta fram säljmaterial och annat som är nödvändigt i relationen till företag.
  • God samarbetsförmåga och förmåga att bygga och upprätthålla relationer.
  • God förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
  • Meriterande är att ha erfarenhet från att arbetat med insamling på annan organisation.

Sista ansökningsdag 30 september 2018. Ansökningarna behandlas löpande.

Skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev till silvia.ernhagen@hungerprojektet.se

För frågor om tjänsten går det bra att kontakta vd Silvia Ernhagen på 0701 60 88 09.

 

Om Hungerprojektet

Hungerprojektet är en global, ideell organisation som jobbar för att utrota hunger och fattigdom. Med kvinnor i fokus utbildar och stärker vi människor på gräsrotsnivå att skapa långsiktig och hållbar förändring av sina samhällen. Programmen finns i tolv länder i Afrika, Asien och Latinamerika. I Sverige jobbar vi med insamling till de globala programmen och informationsspridning om hunger.