Animero – kommunikationsbyrån som vill göra skillnad

När Hungerprojektets arbete med epicenterstrategin skulle uppmärksammas inleddes ett samarbete med Kommunikationsbyrån Animero, där medarbetare från byrån följde med Hungerprojektet på en resa till Etiopien. Där dokumenterade de livet på epicentren – de utvecklingscenter vi arbetar med i de afrikanska programländerna – och mötte de människor som varje dag arbetar för att förändra sin framtid.

Patrik Asterhag, kommunikationsstrateg på Animero, berättar att det kändes viktigt att leverera en film som tydliggör resultatet från epicenterstrategin, vilket är den kommunikativa utmaning som Hungerprojektet har.

”Efter hemkomsten har känslorna varit tudelade. Å ena sidan en väldig stolthet över de insatser vi varit med och bidragit till. Samtidigt som det var tufft att reflektera över de förutsättningar som är vardag för så många.”

Patrik Asterhag berättar vidare att för dem som producerar kommunikation är det extra kul att få bidra till något som ger mycket tillbaka – framförallt i form av engagemang hos deras personal. ”Vi har fått mycket tillbaka från samarbetet och en bra insikt i frågorna om hur man på sikt når en bättre levnadsstandard utan bidrag.”

Vill du ta del av känslan och pulsen under resan i Etiopien får du gärna följa med här.

AST_ETi-2

Skriv en kommentar